maandag 24 oktober 2016

Halloween met led-lampjes



Ze droomt al lang van een kleed met lichtjes. Een Tinkerbell kleed! Want die geeft ook licht hé. Haar thema voor haar verjaardagsfeestje eind december is Tinkerbell. 
Als try-out voor haar verjaardagskleedje probeerde ik een "verlicht" halloweenkostuum. 






Patroon is van Simplicity, een halterkleedje. (geleend van een vriendin)

In het bovenstukje zit een stukje zilver paspelband! Het maakt het kleedje heel "madammekesachtig."



Voor de batterij en schakelaar van het lichtje maakte ik een zakje dat kan afgesloten worden met kamsnaps.



Om de lichtjes vast te houden stikte ik lusjes op het rokdeel van het kleed.


 Kleedje sluit met een rits. Afgewerkt met zilveren smock.



Ik maakte een bijhorende cape. 
Patroon van de cape is een patroon van burda.
Ik tekende er een puntkap aan.


De cape is gevoerd met superschattige poezenstof
Bovenaan de kap van de cape stikte ik er een IKEA-rat tussen.


De kap voerde ik met rood, zodat het mooi assorti is met de voering van de cape.

Tussen de voeringstof van de cape en de zwarte buitenstof stikte ik zilveren paspel.


Bij het kleedje hoort ook een bijhorend zakje voor het zaklampje.



Als traktatie lekkere popcorn met een lichtgevende button! 
En nu griezelen! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten