vrijdag 17 februari 2017

Carnaval met stipjes en streepjes!

Tegenwoordig wordt er op school een thema gekozen om je te verkleden met carnaval.
Er zat dus niets anders op dan geduldig wachten tot het thema gekozen werd.

Stippen en strepen is het geworden... ja lap... er konden al direct wat leuke ideetjes geschrapt worden die ik doorheen het jaar had verzameld. 

Ik overlegde even met de kindjes. Sien ging resoluut voor een zebra en Tuur ging voor een tijger... Geen tijd te verliezen dus op stoffenjacht. Ik ging naar Nekkertex in Mechelen. Zebrastof gevonden! Oef... wel geen rekstof zoals gehoopt maar daar zouden we wel iets op vinden.
Tijgerstof dan... behalve pels van 46 euro de meter niks... en dat was me nu toch wel net te prijzig. Ik vond wel een zachte (niet rekbare) en niet te dure sneeuwluipaardstof. Dat zou ik hopelijk wel verkocht krijgen aan de zoon. 
Voor mezelf kwam ik thuis met 4 meter rode tule en een zwarte brede rek. (Rarara ;-) )

Het sneeuwluipaard werd gelukkig met volle overtuiging geaccepteerd! 
Geen rekbare stof dus koos ik voor het merry-go-round hemd van homemade mini couture. Ik paste enkel de kap aan zodat ik er twee oortjes kon tussennaaien. De broek werd de simpelste versie van de pyjamabroek Wolf van zonen 09.
Zijn outfit kan na het carnavalsfeest nog zonder problemen als pyjama door het leven!

Voor de zebra ging ik ook voor 2 delen. Na het feest nog leuk om te dragen. Niet als set maar boven en onderstuk apart gecombineerd!
Ik maakte een Noa broek en een Mara blouse van compagnie M. Om het af te maken een gehaakte zebramuts!
Voor mezelf maakte ik een Lieveheersbeestje. Ik plooide de tule in 2, stak er wat zwarte pomponnetjes in en stikte de tule aan een brede zwarte elastiek. (Ik stikte wel eerst de tule toe om gaatjes te voorkomen)
Voor het bovenstuk plakte ik met dubbelzijdige plakband enkele vilten zwarte bolletjes op een truitje uit de kast.
Met carnaval een zwarte legging onder het rokje en klaar! 
 Door wat lichamelijke letsels een beetje later dan gehoopt, maar toch nog op tijd voor carnaval! Laat dat feest maar komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten