donderdag 20 juli 2017

Vleermuisje

Het is nog steeds soldenperiode, dus wordt er nog geshopt! 
Voor Sien zag ik een leuk t-schirtje met vleermuismouwtjes noem ik dat. -50% dus mooie solden. Maar na het nog eens bekeken te hebben was het toch eigenlijk te simpel om te kopen.
Thuis aan de slag.

Zo ga je te werk:
1: neem een goed zittende t-shirt.
2: teken de hals over en duidt de onderkant aan. Dus patroon voorkant en achterkant verschilt enkel aan de hals. 
3: de shoudernaden beginnen aan de hals en lopen gewoon rechtdoor. (Voor een 4 jaar nam ik 22 Cm. Het moet uitkomen met de gebogen zijkant)
4: de onderkant loopt recht onderaan en gaat dan in een boog naar boven.
5: 1 cm naad aan schouder en nek/halslijn en 2 cm naad aan de rest. 
6: overlock de 2 delen.
7: plooi en stik de halslijn 1 cm naar binnen. Plooi en stik de zijkant/onderkant 2 cm om.
8: stik de schoudernaden toe.
9: bijna klaar! Enkel nog de mouwen maken door op de plaats van de zijkanten van de t-shirt een lijn te stikken tot iets onder de oksel. ( bij mijn 4 jaar een 23 Cm) bovenaan stik je een driehoekje aan je lijn.
10: Klaar! Ik streek er nog een applicatie op van een kersje om het af te maken. 
 Simpel en schattig! Ik maakte nog een broekje (de broek van de Ally Jumpsuit uit lmv met aangeknipte tailleband).
Beide stofjes zijn trouwens soldenstofjes uit Nekkertex.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten